سال‌روز قیام ۱۵ خرداد ۱۳۴۲

0 0
  • تاریخ : 1403/3/14
  • بازدید : 32
امتیاز 0.00 تعداد رای 0

سال‌روز قیام ۱۵ خرداد ۱۳۴۲

سَرمدی بادا رستاخیزآفرینی ۱۵ خرداد

۱۵ خرداد، ‌رستاخیز «جان»‌ها بود.

«جان‌»‌ها، پیام جانان را که از ژرفای «جان» ولیّ خدا برآمد،‌ شوق‌انگیزانه به «جان» نیوشیدند، فراخاستند و بی‌مُحابا، پنجه‌درپنجهٔ دیوان و دَدان افکندند و قهرمانانه بر برج و باروی جاهلیّت سیاه، شبیخون زدند و رواق‌رواق زندگی خود را به نام بلند احمد آراستند.

«جان»‌های گرفتار در قفس «تن»، بالِ پرواز بسته و از اوج‌گیری بازمانده، «دنیا» را با همهٔ گستردگی، همان قفس می‌انگارند و به آن خوی می‌گیرند و هرگونه دگرگونی، گشایش،‌ افق‌گشایی و سپیده‌دَمی را برنمی‌تابند.

با این «جان‌»های خوگر به قفس تنگِ «تن» نمی‌توان از حالی به حالی شد، از پستی به بلندی برآمد، اوج گرفت و از آن اوج، برکه‌های زلال و شاداب‌سازِ روح و روان را شناخت و بر کرانه‌های آن‌ها فرود آمد و خیمه و خرگاه افراخت و زندگیِ سازوار با سرشت را بنیان گذارد و حالِ سزاوار انسانی پدید آورد.

امام، که «جان»ی سرشار از نفحات ربّانی داشت، از اوج‌گیری‌های شگفت‌انگیز «جان» آگاه بود، برای ساختن و افراشتن پایه‌های جامعهٔ تراز وَحیانی، بایستی «جان»ها را اوج می‌داد و بال آن‌ها را به پرواز می‌گشود و برای فرودآیی این «جان‌»های شیفته و بال به پرواز گشوده، زمینه‌های فرودآیی به چشمهٔ حیات را مهیّا می‌کرد.

۱۵ خرداد، این‌سان بردَمید و «جان‌»های تاریک را روشن کرد و رَستاخیز «جان»ها شد.

سَرمدی بادا رستاخیزآفرینی ۱۵ خرداد


 

منبع:
امتیاز دهید :
به اشتراک بگذارید :

نظر دهید

گزارش